Pages Menu
Categories Menu

Dok vozim – štedim!

ekovoznja1

EKO VOŽNJA ŠTEDI:

1. NOVAC

>  smanjuje potrošnju goriva i ujedno štedi novac

>  smanjuje troškove održavanja automobila

>  smanjuje broj prometnih nesreća i time nastalu štetu

2. OKOLIŠ

> smanjuje emisije stakleničkih plinova (CO2)

> smanjuje lokalne emisije štetnih plinova

> smanjuje buku

3. ŽIVCE

>  smanjuje stres za vrijeme vožnje

>  povećava sigurnost u cestovnom prometu

>  poboljšava vozačke sposobnosti

>  povećava ugodnost u vožnji za vozače i putnike

ekovoznja2

ZLATNA PRAVILA EKO VOŽNJE:

1. Što ranije prebacujte u višu brzinu – Prebacujte između 2000 i 2500 okretaja/minutu

2. Održavajte konstantnu brzinu – Vozite u maksimalno mogućoj brzini pri niskom broju okretaja

3. Anticipirajte prometne situacije – Na vrijeme uočavajte prometne situacije te sukladno njima prilagođavajte vašu vožnju

4. Kočite pravovremeno – Kada trebate usporiti ili se zaustaviti – kočite uglađeno otpuštajući papučicu akceleratora na vrijeme te ostavljajući motor u brzini

5. Redovito provjeravajte tlak u gumama – 25% nižim tlakom od nominalnog u pneumaticima povećava se trenje kotrljanja za 10%, a samim time i potrošnja goriva za 2%

Ecowill_logo

Energetski institut Hrvoje Požar u ulozi je nacionalnog koordinatora projekta ECOWILL koji je prisutan u 13 europskih zemalja uključujući i Hrvatsku. Cilj projekta je popularizirati Eko vožnju kao jedan moderniji, inteligentniji i sigurniji stil upravljanja automobilom, a sve s misijom smanjenja potrošnje goriva, a samim time i smanjenja emisija CO2 i ostalih štetnih plinova. Tijekom dosadašnjih treninga prosječna dobivena ušteda iznosila je oko 2 litre na 100 km, što na godišnjoj razini, za prosječnu prijeđenu kilometražu (od oko 14 – 15 000 km) iznosi (samo za gorivo) između 2500 – 3000 kn. Provedbom  ECOWILLprojekta očekuje se ukupno smanjenje emisija CO2 za 8 Mtona do 2015. godine, kroz usvojenu ekološki optimiranu vožnju budućih polaznika izobrazbe.

 Reklamni letak pogledajte ovdje…

ekovoznja-letak-2ekovoznja-letak-1